Profesor Reuven Feuerstein je razvio ovu metodu 70tih godina prošloga stoljeća i danas se uspješno koristi u više od 40 zemalja svijeta.
Feuerstein metoda se temelji na uvjerenju da je svaki pojedinac promjenjiv i da može poboljšati svoje kognitivne procese aktivirajući skrivene potencijale.
To je jedini edukacijski program koji polaznike na organiziran i strukturiran način poučava procesu razmišljanja i vještinama učenja, potičući pritom polaznike na razmišljanje o vlastitom razmišljanju (metakognicija).
Stvarajući povoljno okruženje za poučavanje, na tom putu ga prati educirani medijator (posrednik), koji pozornost stavlja na proces učenja, a ne na sadržaj i rezultat.
Uz medijaciju se u radu koriste specijalno dizajnirani zadaci (Instrumenti).
Ti su zadaci nevezani za bilo kakav kurikularni sadržaj, te su stoga primjenjivi u različitim kontekstima, a rješavaju se uglavnom olovkom na papiru.
Zadaci su gradirani prema stupnju težine i apstraktnosti, a usredotočeni su na razvoj određenih kognitivnih funkcija i poučavaju polaznika kognitivnim strategijama kako prikupljati i koristiti informacije, kako planirati, rješavati probleme.
Trenirajući kognitivne vještine s vremenom se u mozgu događaju strukturalne promjene, koje pojedincu omogućuju cjelokupno bolje funkcioniranje u društvu – kako na kognitivnoj, tako i na emocionalnoj i socijalnoj razini.
PROF. REUVEN FEUERSTEIN
